De boekhouders uit Haarlem maken uw administratie overzichtelijk

Als ervaren ondernemers weten wij het maar al te goed: duidelijk inzicht in het financieel reilen en zeilen van uw onderneming is essentieel van belang voor uw bedrijf. Alpha Administratiekantoor en Adviesbureau in Haarlem verwerkt uw financiële administratie, verzorgt de salarisadministratie en helpt starters met een goede start.
 

Financiële administratie

Wij verzorgen de totale administratie voor uw onderneming. We begeleiden en maken de financiële situatie van uw mkb, eenmanszaak, kleine bv of vennootschap onder firma overzichtelijk.

We bekijken de gemaakte ondernemerskosten, doen belastingaangifte en vragen eventuele subsidies aan. De facturen en btw-percentages worden volledig nagelopen. Voor de jaarlijkse afsluiting van uw financiële administratie stellen we een jaarrekening op. Zo weet u waar u met uw onderneming staat en kunt u met een goed gevoel een nieuw ondernemend jaar beginnen.

Het is ook mogelijk om u per maand of per kwartaal voorlopige overzichten te leveren. Zo houdt u ook tussentijds de situatie van uw onderneming in de gaten en komt u aan het eind van het jaar niet voor verrassingen te staan.

Salarisadministratie

Heeft u personeel in dienst? Als werkgever wilt u uw werknemers op professionele wijze inzicht verschaffen over belangrijke administratieve zaken zoals loonstroken en jaaropgaven. Onze salarisadministrateurs uit Haarlem verzorgen voor uw bedrijf de maandelijkse loonstroken, jaaropgaven, arbeidscontracten en loonheffing bij ziekmeldingen. Heeft u reorganisatieplannen of heeft u vragen over de vakantierechten van uw werknemers? We staan u ook bij met arbeidsrechtadvies.

Geen software?
Nee hoor, geen lastige boekhoudprogramma’s of besturingssystemen. Ook bij salarisadministratie streven we naar persoonlijk contact met u als opdrachtgever. We communiceren niet via een onpersoonlijke portal, maar via directe gesprekken of e-mails. Zo sturen we bijvoorbeeld de salarisstroken naar u, of direct naar de werknemers zonder tussenkomst van softwareprogramma’s.

Een vliegende start

Voor een startende ondernemer, zzp’er of freelancer zijn belastingzaken vaak een grote rompslomp. De boekhouding schuift u het liefst zo lang mogelijk voor u uit. Niet met Alpha Administratiekantoor en Adviesbureau. Goed van start? Bij ons kunt u rekenen op extra begeleiding. Wij helpen u bijvoorbeeld met het opzetten van uw onderneming, adviseren u over dienstbetrekkingen en helpen u bij het aanvragen van een VAR-verklaring.